Terapia Dzieci 0-10 r. ż.
Terapia SI i Kuferkowy Model Terapii dla dzieci z SPD „więcej niż SI” (terapia bazująca na SI, uwzględniająca inne rodzaje wsparcia terapeutycznego)
Terapia prowadzona:
– tylko przez certyfikowanych terapeutów SI, ale z doświadczeniem w pracy wg Kuferkowego Modelu Terapii „więcej niż SI”, pracujących pod superwizją w wymiarze min. 1 godziny w miesiącu,
– dla dzieci 1-10 r. ż.
– tylko po przeprowadzonej diagnozie i ustaleniu planu terapeutycznego,
– na sali przeznaczonej do terapii SI, z użyciem terapeutycznego sprzętu,
– tylko indywidualnie,
– w oparciu o dobrą relację, w procesie podczas którego dziecko czuje się bezpiecznie,
– w atmosferze zabawy i sukcesu,
– przez jednego terapeutę monitorującego efekty terapii, bez zastępstw itp.,
– we współpracy z rodziną i przedszkolem/szkołą dziecka.
więcej informacji:
Kuferkowy Model Terapeutyczny dla Dzieci z SPD „Więcej niż SI”
Terapia ręki
Zajęcia usprawniające funkcje ręki i umiejętności grafomotoryczne, a także poprawiające postawę ciała i normalizujące napięcie mięśniowe.
Przeznaczone dla dzieci:
– od 4 r. ż.
– z trudnościami w samoobsłudze,
– z trudnościami w nauce pisania,
– z zaburzonym napięciem mięśniowym,
– z nieprawidłową postawą ciała,
– z niechęcią do rysowania, wycinania, lepienia itp.
Zajęcia prowadzone przez terapeutów ręki i SI, dlatego odbywają się także z wykorzystywaniem sprzętów stymulujących rozwój motoryczny i zmysłowy. Terapię poprzedza ocena rozwoju ruchowego.
Zajęcia indywidualne.
Pedagogiczna
Przeznaczona dla dzieci od 3 roku życia. Ma na celu stymulowanie i wspieranie rozwoju dziecka w zakresie motoryki małej, percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz sfery poznawczej. Spotkania trwają – w zależności od wieku dziecka – od 40 do 60 min.
Zajęcia indywidualne.
Neurologopedyczna
Prowadzona przez neurologopedkę, ma na celu: usuwanie zaburzeń mowy, przywracanie mowy, która się nie wykształciła, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej.
Odbywa się raz w tygodniu zazwyczaj po 30 minut.
Terapia indywidualna.
Każde dziecko jest zdolne
Prowadzona przez terapeutkę SI i terapeutkę pedagogiczną, zakłada określenie mocnych stron a następnie rozwijanie ich tak aby stały się one „podporą” w dalszym rozwoju dziecka. Dodatkowo w nasz program włączana jest także stymulacja rozwoju przez wyrównywanie deficytów (wykorzystując wiedzę z rożnych metod terapeutycznych).
Odbywa się raz w tygodniu po 50 minut, dla dzieci w wieku 5-9 lat.
Terapia indywidualna.