O nas
Kuferkowa Ekipa to:
Elżbieta Szmigielska-Narbutt
Założycielka Pracowni Kuferek
pedagożka specjalna, psychoterapeutka w trakcie szkolenia
specjalistka wczesnej interwencji i wczesnej stymulacji rozwoju dziecka
terapeutka integracji sensorycznej
praktyk metody Kid’s Skills – Dam radę! i Jestem z Ciebie dumny!
W Kuferku prowadzi:
-psychoterapie indywidualną i rodzinną w ujęciu systemowym,
– konsultacje, wsparcie dla kobiet w okresie okołoporodowym oraz dla mam (dzieci 0- 3 r.ż.),
– konsultacje dla rodziców w sprawie dziecka, wsparcie rodzicielskie,
– ocenę rozwojową/funkcjonowania dziecka/ wsparcie rozwojowe dziecka,
– diagnozę i terapię SI/SPD (dzieci 1-6 r. ż.)
Wykształcenie:
– Rewalidacja na Uniwersytecie Wrocławskim
– Podyplomowe Studia Wczesnej Interwencji i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka na wydziale Rehabilitacji AWF w Warszawie
– Roczne Seminarium „Praca psychoterapeutyczna z kobietą w ciąży i diadą matka-dziecko (0-3 lata)”
– w trakcie szkolenia psychoterpaeutycznego – Terapia Systemowowa w WTTS
Doświadczenie:
– Od 2008 r. prowadzi Pracownie Kuferek
– Od 2003 r. pracuje z dziećmi z zaburzeniami i trudnościami w rozwoju
– Od 2006 r. prowadzi diagnozę i terapię SI (integracji sensorycznej)
– Przez 10 lat współpracowała ze Stowarzyszeniem Rodzin i Opiekunów osób z Zespołem Downa „Bardziej Kochani”
– Uczestniczyła w wielu turnusach rehabilitacyjnych dla dzieci prowadząc zajęcia/terapię
– Prowadziła kolonie i półkolonie dla dzieci z niepełnosprawności intelektualną
– Pracowała w szkole integracyjnej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
– Autorka publikacji: „Jak pomóc? – dziecko z zespołem Downa pierwsze dni”
Ważniejsze szkolenia:
– Kurs na praktyka metody Kid’s Skills – Dam radę! i Jestem z Ciebie dumny!
– Podstawowy Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR)
– Zaawansowany Kurs dla Specjalistów i Wykładowców SI „Metodyka Diagnozy Dysfunkcji Integracji Sensorycznej wg Ayres”
– TEACCH – podejście do pracy stosowane u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
– Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka
– Ocena Neurorozwojowa Niemowląt – Wczesna Interwencja
– Get a HANDLE on Neurodevelopmental Differences – certyfikat The HANDLE Institute
– Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
– Stymulacja psychoruchowa małego dziecka
– Wczesna interwencja dla dzieci z zespołem Downa
– Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej
– Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej
– Zasady diagnozy SI – kurs rozwijający
– Teoria i praktyka EEGBiofeedback w neuropsychoterapii
– Stymulacja rozwoju dziecka przez ruch
– MAKATON Program Rozwoju Komunikacji I i II stopień
– Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących
– Jak sobie radzić z seksualnością osób niepełnosprawnych intelektualnie
mail: e.szmigielska@pracowniakuferek.pl
Marta Chrościcka
Psycholożka, psychoterapeutka w trakcie certyfikacji
Jestem absolwentką psychologii społecznej Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Uzyskałam specjalizację w Diagnozie psychologicznej w praktyce klinicznej. Obecnie jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego.
Pracuję w kilku warszawskich przedszkolach jako psycholog wspierający dzieci, rodziców oraz wychowawców. W gabinecie spotykam się z rodzicami, którzy potrzebują wsparcia w budowaniu relacji z dzieckiem, rozwiania wątpliwości dotyczących rozwoju dziecka, nowych pomysłów na małe i duże problemy.
Pracuje w nurcie Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia Bez Przemocy – podstawowym narzędziem pracy jest zatem uważność na potrzeby, uczucia i zasoby każdego członka rodziny. Bliska, bezpieczna relacja rodzica z dzieckiem jest w moim odczuciu przysłowiową „skrzynką z narzędziami” do radzenia sobie z trudnościami dla całej rodziny.
Szkolę wychowawców przedszkolnych i nauczycieli w temacie komunikacji z dziećmi i rodzicami podopiecznych.
Prowadzę warsztaty dla dzieci w szkołach podstawowych z zakresu zapobiegania przemocy, integracji grupy oraz technik uczenia się.
Pracowałam z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ośrodku terapeutycznym z oddziałem przedszkolnym Promitis, oraz ich rodzinami.
Konsultacji udzielam również w języku angielskim.
Uzyskałam między innymi:
- Certyfikat Rodziecielstwa Bliskości dla specjalistów (pod okiem Agnieszki Stein)
- Certyfikat Bajkoterapeutki klinicznej
- Ukończyłam miedzy innymi warsztaty/szkolenia z zakresu:
- Neurologicznych podstaw zachowania dzieci
- Zabawy jako forma terapii
- Pracy z dziećmi agresywnymi
W Kuferku prowadzi (obecnie on-line):
– wsparcie rodzicielskie dla rodziców dzieci w procesie terapii SI/SPD w Kuferku
– konsultacje dla rodziców w sprawie dziecka, wsparcie rodzicielskie.
Karolina Bińkowska
neurologopedka
pedagożka specjalna
terapeutka pedagogiczna
W Kuferku prowadzi:
– konsultacje neurologopedyczne,
– diagnozę neurologopedyczną,
-terapię neurologopedyczną,
– bilans rozwojowy dla dzieci 1-3 r.ż.
Wykształcenie:
- pedagogika specjalna, specjalność logopedia (5-letnie studia magisterskie)
- neurologopedia (studia podyplomowe)
- terapia pedagogiczna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia podyplomowe)
- terapia czaszkowo – krzyżowa (w trakcie)
Doświadczenie:
- od 2012 r. pracuję jako logopeda w szkole podstawowej, jestem czynnym członkiem Polskiego Towarzystwa Neurologopedów, pisuję artykuły o tematyce logopedycznej na łamach czasopism wydawnictwa FORUM
- Prowadziłam indywidualną terapię logopedyczną w kilku szkołach podstawowych, przedszkolach
- Pracowałam z osobami chorującymi na stwardnienie rozsiane
- Odbywałam specjalistyczne praktyki logopedyczne w przedszkolu, poradni PPP i szkole specjalnej, oraz liczne praktyki neurologopedyczne (ośrodki rehabilitacji dla osób po udarach, oddziały neatologiczne, ośrodki WWR)
- Organizowałam szkolenia, konferencje, warsztaty dla nauczycieli, rodziców dotyczące profilaktyki logopedycznej, trudności logopedycznych dzieci zagrożonych dysleksją
Ważniejsze szkolenia, warsztaty, kursy:
- Terapia czaszkowo-krzyżowa – podejście Biodynamiczne: aktualnie moduły I, II, III
- MFT 9-99 sTArs – Miofunkcjonalna Terapia dla osób w wieku 9-99
- Ortoptyka – podstawy diagnozy i rehabilitacji. Znaczenie prawidłowego widzenia a trudności szkolne
- Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia diagnoza – terapia – masaż
- Alalia – diagnoza i terapia
- Otoskop dla logopedów
- Wykorzystanie pomocy terapeutycznych (AKR Therapeutic, Chewy Tubes, Toobaloo, LYAPKO, DoidyCups)
- Diagnoza i terapia w działaniach logopedy i terapeuty jako obszar interdyscyplinarnej współpracy
- Dysleksja jako zaburzenie neurorozwojowe przyczyny-skutki-pomoc
- Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami autystycznymi
- Rehabilitacja zaburzeń głosu
- Logopedia w praktyce : Masaż w terapii logopedycznej, Zabawy logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym, Stymulacja rozwoju mowy i języka u dzieci z opóźnionym rozwoju mowy
- Podstawy ortodoncji dla logopedów, zastosowanie ortodontycznej oceny warunków zgryzowych w logopedycznej praktyce
- Diagnoza i terapia dysfagii neurogennej
- Diagnoza i terapia najczęstszych zaburzeń artykulacji
- Masaż w terapii logopedycznej
- Stymulacja rozwoju mowy i języka u dzieci z ORM
mail: k.binkowska@pracowniakuferek.pl
Katarzyna Galas
Terapeutka pedagogiczna
Oligofrenopedagożka
Terapeutka SI
W Kuferku prowadzi:
– diagnozę i terapię SI/SPD (dzieci 3,5-10 r. ż.),
– diagnozę i terapię pedagogiczną,
– program „Każde dziecko jest zdolne”,
– diagnozę i terapię ręki.
Wykształcenie:
– Oligofrenopedagogika w Centrum Doskonalenia Nauczycieli
– Podyplomowe Studia z Pedagogiki Przedszkolnej i Terapii Zaburzeń Rozwojowych
– Podyplomowe Studia z Terapii Pedagogicznej w Centrum Doskonalenia Nauczycieli
– Zarządzanie Oświatą w Centrum Doskonalenia Nauczycieli
– Podyplomowe Studia z zakresu Teorii Integracji Sensorycznej
w diagnozie i terapii Dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi na Wydziale Nauk Medycznych
Mazowieckiej Uczelni Medycznej
Doświadczenie:
– Od 2011 r. pracuje z dziećmi z zaburzeniami i trudnościami w rozwoju
– Przez 6 lat była nauczycielką wychowania przedszkolnego
– Prowadziła zajęcia rewalidacyjno-kompensacyjne dla dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi
– Przez 3 lata była dyrektorką pedagogiczną w jednym z warszawskich przedszkoli
– Odbyła półroczny staż diagnostyczno-terapeutyczny z metody SI w Pracowni Kuferek
Ważniejsze szkolenia:
– Dziecięca Matematyka wg Gruszczyk-Kolczyńskiej I i II stopień
– Kinezjologia Edukacyjna wg Dennisona I i II stopień
– Terapia Ręki I stopień
– Szkolenie z ortooptyki
– Terapia Muzyką i Ruchem wg Chartanowicz
– Odimienna Nauka Czytania wg Majchrzak
mail: k.galas@pracowniakuferek.pl
Edyta Stępień-Pajączkowska
Psycholożka
Oligofrenopedagożka
Terapeutka SI
Członkini Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Integracji Sensorycznej
W Kuferku prowadzi:
– diagnozę i terapię SI/SPD (dzieci 4-10 r. ż.),
– diagnozę i terapię ręki,
– terapię psychologiczną,
– konsultacje dla rodziców w sprawie dziecka, wsparcie rodzicielskie.
Wykształcenie:
- Psychologia – Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie,
- Oligofrenopedagogika – studia podyplomowe
- Metodyka diagnozy i terapii dla terapeutów Integracji Sensorycznej – studia podyplomowe (w trakcie).
Doświadczenie:
Pracuje jako psycholog w Szkole Podstawowej oraz Przedszkolu z Oddziałami Integracyjnymi w Warszawie.
Prowadzę zajęcia rozwijające umiejętności społeczne w tym komunikacyjne, zajęcia stymulujące rozwój psychoruchowy oraz percepcyjno poznawczy dla dzieci z trudnościami rozwojowymi.
Od 2008r. pracuję indywidualnie i grupowo z dziećmi i młodzieżą, prowadzę konsultacje z rodzicami, zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zakresu emocji, relacji społecznych, przeciwdziałania przemocy oraz budowania adekwatnego, pozytywnego obrazu siebie i poczucia własnej wartości. Współpraca z Polskim Towarzystwem Przyjaciół Dzieci, Stowarzyszeniem Pomocy Dzieciom „Gniazdo”, Stowarzyszenie Pomocy Bliźniemu Mar-Kot
Odbyłam staż diagnostyczno-terapeutyczny z metody SI w Pracowni Kuferek
- Szkolenie II-go stopnia w zakresie terapii integracji sensorycznej, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej
- Praca ze sprawcami przemocy wg modelu Duluth, Urząd Dzielnicy Praga-Południe
- Stosowanie Analizy Zachowań (ABA) w Praktyce Pracy z Dziećmi z Autyzmem, NSP dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu PRZYLĄDEK
- Konsultant ds. mediacji, Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej
- Kurs Podstaw Pierwszej Pomocy, ZHP Harcerska Szkoła Ratownictwa
- Mediacje Rodzinne, Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej
- Kurs Pedagogiczny
- Systemowa Pomoc Rodzinie, Centrum Edukacji Liderskieskiej
-
mali: e.pajaczkowska@pracowniakuferek.pl
Karolina Krajewska
Terapeuta pedagogiczny
Terapeuta SI
W Kuferku prowadzi:
–terapię SI/SPD (dzieci 3,5-10 r. ż.)
Wykształcenie:
– Studia podyplomowe na kierunku Pedagogika Specjalna w zakresie: Edukacja, terapia i wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualna (oligofrenopedagogika) oraz zaburzenia ze spektrum autyzmu. Terapia pedagogiczna. Wyższa Szkoła Przymierza Rodzin w Warszawie
– Ukończony I i II Stopień Kursu Terapeuty Integracji Sensorycznej w PSTIS w Warszawie
Doświadczenie:
– Od 2010 r. pracuje z dziećmi z zaburzeniami i trudnościami w rozwoju i nauce (autyzm, ADHA, ZA, dysleksja oraz dysleksja w nauczaniu języków obcych)
– Odbyła roczny staż diagnostyczno-terapeutyczny z metody SI w Pracowni Kuferek
Ważniejsze szkolenia:
– Terapia Ręki I stopień
– Dysleksja. Podstawy diagnozy i terapii w praktyce. Funkcje słuchowe, wzrokowe, czytanie, dysortografia