Terapia
Terapia SI i Kuferkowy Model Terapii dla dzieci z SPD „więcej niż SI” (terapia bazująca na SI, uwzględniająca inne rodzaje wsparcia terapeutycznego)
Terapia prowadzona:
– tylko przez certyfikowanych terapeutów SI, ale z doświadczeniem w pracy wg Kuferkowego Modelu Terapii „wiecej niż SI”, pracujących pod superwizją w wymiarze min. 1 godziny w mieisiącu,
– tylko po przeprowadzonej diagnozie i ustaleniu planu terapeutycznego,
– na sali przeznaczonej do terapii SI, z użyciem terapeutycznego sprzętu,
– tylko indywidualnie,
– w oparciu o dobrą relację, w procesie podczas którego dziecko czuje się bezpiecznie,
– w atmosferze zabawy i sukcesu,
– przez jednego terapeutę monitorującego efekty terapii, bez zastępstw itp.,
– we współpracy z rodziną i przedszkolem/szkołą dziecka.
więcej informacji:
Kuferkowy Model Terapeutyczny dla Dzieci z SPD „Więcej niż SI”
Psychoterapia
przeznaczona dla dzieci nieśmiaych, niepewnych siebie, z trudnościami w kontaktach z rówieśnikami, po przebytej chorobie, trudnych wydarzeniach w rodzinie lub w szkole, ze spektrum autyzmu.
Ma na celu:
– wspomaganie rozwoju mowy,
– rozwój motoryki małej i umiejętności rysowania i pisania,
– rozwój funkcji poznawczych i adaptacyjnych,
– zwiększenie poczucia własnej wartości,
– zwiększenie świadomości ciała i integracji zmysłów,
– wspomaganie i aktywizacja procesów komunikacji interpersonalnej,
– wspomaganie integracji: emocjonalnej, psycho – motorycznej,
– rozwój kreatywności i autoekspresji,
– poprawa funkcjonowania w grupie i wzmocnienie kompetencji interpersonalnych,
– zwiększenie umiejętności rozpoznawania i integrowania emocji.
W tej terapii proces terapeutyczny zostaje przeniesiony do naturalnej dla dziecka przestrzeni – przestrzeni zabawy. Wykorzystujemy w niej figurki i specjalną piaskownicę.
Dziecko ma zapewnioną bezpieczną i swobodną przestrzeń do wyrażania siebie, a terapeuta możliwość wczucia się w jego sytuację emocjonalną, zauważenia problemów i zastosowania interwencji terapeutycznych, co umożliwia usprawnienie procesu rozwojowego. Dzieci mogą w bezpieczny sposób przelać swoje przeżycia na figurki, tworzenie obrazów lub rzeźb w piasku.
Częstotliwość i długość trwania terapii jest ustalana indywidualnie. Terapia poprzedzona jest spotkaniem z rodzicami.
Zajęcia indywidualne. Prowadzone przez psychoterapeutkę i arteterapeutkę.
Terapia ręki
Zajęcia usprawniające funkcje ręki i umiejętności grafomotoryczne, a także poprawiające postawę ciała i normalizujące napięcie mięśniowe.
Przeznaczone dla dzieci:
– z trudnościami w samoobsłudze,
– z trudnościami w nauce pisania,
– z zaburzonym napięciem mięśniowym,
– z nieprawidłową postawą ciała,
– z niechęcią do rysowania, wycinania, lepienia itp.
Zajęcia prowadzone przez terapeutów ręki i SI, dlatego odbywają się także z wykorzystywaniem sprzętów stymulujących rozwój motoryczny i zmysłowy. Terapię poprzedza ocena rozwoju ruchowego.
Zajęcia indywidualne.
Psychologiczna
Wspieranie rozwoju poznawczego i społeczno – emocjonalnego dziecka. Przeznaczona dla dzieci od 3 roku życia. Zazwyczaj raz w tygodniu do 50 min., w zależności od wieku dziecka. Prowadzona przez psychologa.
Zajęcia indywidualne.
Pedagogiczna
Przeznaczona dla dzieci od 3 roku życia. Ma na celu stymulowanie i wspieranie rozwoju dziecka w zakresie motoryki małej, percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej oraz sfery poznawczej. Spotkania trwają – w zależności od wieku dziecka – od 40 do 60 min.
Zajęcia indywidualne.
Lgopedyczna
Prowadzona przez logopedę, ma na celu: usuwanie zaburzeń mowy, przywracanie mowy, która się nie wykształciła, wyrównywanie opóźnień rozwoju mowy, wypracowanie odpowiedniego poziomu sprawności językowej.
Odbywa się raz w tygodniu po 30 – 50 minut.
Terapia indywidualna.
Każde dziecko jest zdolne
Prowadzona przez terapeutkę SI i terpaeutkę pedagogiczną, zakłada określenie mocnych stron a następnie rozwijanie ich tak aby stały się one „podporą” w dalszym rozwoju dziecka. Dodatkowo w nasz program włączana jest także stymulacja rozwoju przez wyrównywanie deficytów (wykorzystując wiedzę z rożnych metod terapeutycznych).
Odbywa się raz w tygodniu po 50 minut, dla dzieci w wieku 5-9 lat.
Terapia indywidualna.