O nas

  • Znajdź nas na facebooku

O nas

Kuferkowa Ekipa to:

Elżbieta Szmigielska-Narbutt

Założycielka Pracowni Kuferek

pedagożka specjalna

specjalistka wczesnej interwencji i wczesnej stymulacji rozwoju dziecka

terapeutka integracji sensorycznej

praktyk metody  Kid’s Skills – Dam radę! i Jestem z Ciebie dumny!

terapeutka EEG Biofeedback

nauczycielka Alternatywnej Komunikacji (AAC)

Wykształcenie:

– Rewalidacja na Uniwersytecie Wrocławskim

– Podyplomowe Studia Wczesnej Interwencji i Wczesnego Wspomagania Rozwoju Dziecka na wydziale Rehabilitacji AWF w Warszawie

Doświadczenie:

–   Od 2008 r. prowadzi Pracownie Kuferek

–    Od 2003 r. pracuje z dziećmi z zaburzeniami i trudnościami w rozwoju

–    Od 2006 r. prowadzi diagnozę i terapię SI (integracji sensorycznej)

–     Przez 10 lat współpracowała ze Stowarzyszeniem Rodzin i Opiekunów osób z Zespołem Downa „Bardziej Kochani”

–    Uczestniczyła w wielu turnusach rehabilitacyjnych dla dzieci prowadząc zajęcia/terapię

–    Prowadziła kolonie i półkolonie dla dzieci z niepełnosprawności intelektualną

–    Pracowała w szkole integracyjnej i Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

–   Autorka publikacji: „Jak pomóc? – dziecko z zespołem Downa pierwsze dni”

Ważniejsze szkolenia:

– Kurs na praktyka metody Kid’s Skills – Dam radę! i Jestem z Ciebie dumny!

– Podstawowy Kurs Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR)

– TEACCH – podejście do pracy stosowane u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

– Narzędzie M-CHAT-R/F – praktyczne zastosowanie w monitorowaniu rozwoju dziecka

– Ocena Neurorozwojowa Niemowląt – Wczesna Interwencja

– Get a HANDLE on Neurodevelopmental Differences – certyfikat The HANDLE Institute

– Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa

– Stymulacja psychoruchowa małego dziecka

– Wczesna interwencja dla dzieci z zespołem Downa

– Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej

– Diagnoza i terapia zaburzeń integracji sensorycznej

– Zasady diagnozy SI – kurs rozwijający

– Teoria i praktyka EEGBiofeedback w neuropsychoterapii

– Stymulacja rozwoju dziecka przez ruch

– MAKATON Program Rozwoju Komunikacji I i II stopień

– Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się dzieci niemówiących

– Jak sobie radzić z seksualnością osób niepełnosprawnych intelektualnie

 

Marta Chrościcka

Psycholożka

Jestem absolwentką psychologii społecznej Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Uzyskałam specjalizację w Diagnozie psychologicznej w praktyce klinicznej. Obecnie jestem w trakcie szkolenia psychoterapeutycznego.

Pracuję w kilku warszawskich przedszkolach jako psycholog wspierający dzieci, rodziców oraz wychowawców. W gabinecie spotykam się z rodzicami, którzy potrzebują wsparcia w budowaniu relacji z dzieckiem, rozwiania wątpliwości dotyczących rozwoju dziecka, nowych pomysłów na małe i duże problemy.

Pracuje w nurcie Rodzicielstwa Bliskości i Porozumienia Bez Przemocy – podstawowym narzędziem pracy jest zatem uważność na potrzeby, uczucia i zasoby każdego członka rodziny. Bliska, bezpieczna relacja rodzica z dzieckiem jest w moim odczuciu przysłowiową „skrzynką z narzędziami” do radzenia sobie z trudnościami dla całej rodziny.

Szkolę wychowawców przedszkolnych i nauczycieli w temacie komunikacji z dziećmi i rodzicami podopiecznych.

Prowadzę warsztaty dla dzieci w szkołach podstawowych z zakresu zapobiegania przemocy, integracji grupy oraz technik uczenia się.

Pracowałam z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w ośrodku terapeutycznym z oddziałem przedszkolnym Promitis, oraz ich rodzinami.

Konsultacji udzielam również w języku angielskim.

Uzyskałam między innymi:

  • Certyfikat Rodziecielstwa Bliskości dla specjalistów (pod okiem Agnieszki Stein)
  • Certyfikat Bajkoterapeutki klinicznej
  • Ukończyłam miedzy innymi warsztaty/szkolenia z zakresu:
    • Neurologicznych podstaw zachowania dzieci
    • Zabawy jako forma terapii
    • Pracy z dziećmi agresywnymi
Prywatnie mama dziewięciolatka i pięcioletnich bliźniaków. Cała trójka jest na co dzień źródłem radości, choć nie pozwala też zapomnieć, jak trudną rolą jest bycie rodzicem.

 

Barbara Purgał

Psycholog (dwie specjalności: kliniczna i rozwojowa)

Mgr nauk o rodzinie

Terapeutka Integracji Sensorycznej

Terapeutka ręki

Doula

Doradca chustonoszenia dzieci

Wykształcenie:

Ukończone studia magisterskie na dwóch kierunkach na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie: psychologia (2013) i nauki o rodzinie (2011).

Doświadczenie:

Praca oraz wolontariat jako psycholog dziecięcy,  terapeuta SI i terapeuta ręki m.in. w Centrum Terapii Synergis, Ośrodku Edukacyjno-Rehabiltacyjnym „Acentrum”, Niepublicznym Żłobku Artystyczno-Językowym „Kajtusie”, Ośrodku Terapeutyczno-Rehabilitacyjnym Archidiecezji Warszawskiej oraz Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Kar-mel”.

Ważniejsze szkolenia:

  • Szkolenie na doradcę chustonoszenia w Akademii Noszenia Dzieci
  • Szkolenie „Arteterapia w działaniach edukacyjnych”  I-III st. (Bielański Ośrodek Kultury)
  • Szkolenie podstawowe na doulę – organizacja DONA i Stowarzyszenie „Doula w Polsce” (w zakresie udzielania profesjonalnego niemedycznego wsparcia w ciąży, porodzie i połogu)
  • Kurs na opiekuna małego dziecka (do lat 3) w żłobku i klubie dziecięcym
  • Szkolenie w zakresie terapii ręki u dzieci (Acentrum)
  • Specjalistyczne warsztaty przygotowujące do prowadzenia mediacji rodzinnych
  • Kurs I stopnia Metody Ruchu Rozwijającego V. Sherborne
  • Warsztaty pracy z grupą dziecięcą w ramach programu „Projektor”
  • Warsztaty z zakresu wykorzystania bajki w pracy z dziećmi (Stowarzyszenie ‘Ę’ )
  • Warsztaty z zakresu wykorzystania dramy w pracy z dziećmi (Stop-klatka)
  • Kurs II stopnia w zakresie terapii integracji sensorycznej w PSTIS

 

Marta Szczukiewicz

Psychoterapeutka, pracuje z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi

Wykształcenie:

Ukończyła pięcioletnie szkolenie w Polskim Stowarzyszeniu Psychoanalizy Jungowskiej oraz liczne szkolenia z zakresu prowadzenia procesów terapeutycznych w nurtach: psychodynamicznym, systemowym, poznawczo-behawioralnym, integracyjnym, ericksonowskim oraz terapii przez sztukę

Doświadczenie:

–  Odbyła staże w szpitalu psychiatrycznym, ośrodku wczesnej interwencji.

– Obecnie pracuje w praktyce prywatnej oraz we współpracy z placówkami terapeutycznymi. Pracuje z dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwojowymi, nerwicowymi, zachowania, nastroju, mowy, ze spektrum autyzmu i niepełnosprawnością ruchową.

– Prowadzi konsultacje dla rodziców w zakresie: relacji z dziećmi, wsparcia dzieci
z trudnościami adaptacyjnymi i rozwojowymi.

– Należy do Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, Polskiego Towarzystwa Psychoanalizy Jungowskiej, Polskiego Towarzystwa Terapii przez Sztukę,  jest routerem IAAP – Międzynarodowego Instytutu Psychologii Analitycznej w Zurichu.

Zakres konsultacji i terapii:

  • zaburzenia lękowe, depresje, nerwice
  • zaburzenia rozwojowe
  • zaburzenia mowy
  • zaburzenia zachowania
  • zaburzenia adaptacyjne
  • problemy w relacjach
  • sytuacje kryzysowe w tym kryzysy egzystencjalne
  • zaburzenia osobowości
  • doświadczenia traumatyczne
  • zaburzenia odżywiania
  • konsultacje dla rodziców

Katarzyna Piotrowska

  • Logopedka
  • Pedagożka
  • Instruktorka masażu Shantala

Wykształcenie:

  • Logopedia ogólna i kliniczna na Uniwersytecie Warszawskim

Doświadczenie:

  • Pracuje jako logopedka w kilku przedszkolach i w żłobku w Warszawie oraz w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Kielcach
  • Prowadzi terapię logopedyczną u dzieci z dyslalią, opóźnionym rozwojem mowy, zaburzeniami mowy i komunikacji wynikającymi z autyzmu
  • Odbywała staż logopedyczny na Oddziale Neonatologicznym w Uniwersyteckim Centrum Zdrowia Kobiety i Noworodka w Warszawie
  • Odbywała praktyki logopedyczne w warszawskich poradniach psychologiczno-pedagogicznych (PPP „TOP”, PPP nr 15) oraz placówkach medycznych (Poradnia Logopedyczna przy Samodzielnym Publicznym Centralnym Szpitalu Klinicznym, Poradnia Logopedyczna przy Szpitalu Dziecięcym)
  • Odbywała praktyki pedagogiczne w warszawskich placówkach oświatowych (Szkoła Podstawowa nr 185 im. UNICEF oraz Przedszkole nr 407)
  • Prowadziła zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci w wieku 1-3
  • Jako członkini Zarządu Naukowego Koła Logopedycznego przy Uniwersytecie Warszawskim współorganizowała konferencje, warsztaty, szkolenia, Dni Darmowych Diagnoz, ekspozycje i aktywności podczas kilku edycji Pikniku Naukowego Polskiego Radia i Centrum Nauki Kopernik

Wybrane kursy i szkolenia:

  • Kurs Instruktorski Masażu Shantala oraz Shantala Body Touch
  • Program Rozwoju Komunikacji MAKATON – poziom podstawowy
  • Metoda werbo-tonalna. Programowanie języka
  • Terapia logopedyczna dziecka z autyzmem
  • Rozwijanie zabawy u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Trening umiejętności społecznych (TUS) – terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu
  • Zaburzenia korowe u dzieci
  • Logopeda na oddziale noworodkowym I stopnia referencyjności – możliwości, plany, nadzieje
  • Podstawy wiedzy o neurorozwoju
  • Porozumienie i motywacja bez korzystania z przewagi. Wzmacnianie relacji z dzieckiem, uczniem, rodziną w oparciu o Porozumienie bez przemocy
  • Logorytmika
  • Teatr procesu jako metoda pracy nad poprawą komunikacji

Katarzyna Galas

Terapeutka pedagogiczna

Oligofrenopedagożka

Terapeutka SI

Wykształcenie:

–      Oligofrenopedagogika w Centrum Doskonalenia Nauczycieli

–       Podyplomowe Studia z Pedagogiki Przedszkolnej i Terapii Zaburzeń Rozwojowych

–      Podyplomowe Studia z Terapii Pedagogicznej w Centrum Doskonalenia Nauczycieli

–      Zarządzanie Oświatą w Centrum Doskonalenia Nauczycieli

–      Podyplomowe Studia z zakresu Teorii Integracji Sensorycznej

w diagnozie i terapii Dzieci z   dysfunkcjami rozwojowymi na Wydziale Nauk Medycznych

Mazowieckiej Uczelni Medycznej

Doświadczenie:

–    Od 2011 r. pracuje z dziećmi z zaburzeniami i trudnościami w rozwoju

–    Przez 6 lat była nauczycielką wychowania przedszkolnego

–    Prowadziła zajęcia rewalidacyjno-kompensacyjne dla dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi

–    Przez 3 lata była dyrektorką pedagogiczną w jednym z warszawskich przedszkoli

–    Odbyła półroczny staż diagnostyczno-terapeutyczny z metody SI

 

Ważniejsze szkolenia:

– Dziecięca Matematyka wg Gruszczyk-Kolczyńskiej I i II stopień

– Kinezjologia Edukacyjna wg Dennisona I i II stopień

– Terapia Ręki I stopień

– Szkolenie z ortooptyki

– Terapia Muzyką i Ruchem wg Chartanowicz

– Odimienna Nauka Czytania wg Majchrzak

 

Paulina Bednarczyk

Jestem psychologiem, terapeutą integracji sensorycznej,terapeuta ręki. Jestem w trakcie studiów podyplomowych w zakresie przygotowania pedagogicznego.

Doświadczenie

Od 2013 pracuje zawodowo z dziećmi w wieku żłobkowym i przedszkolnym. Od 5 lat prowadzi indywidualne zajęcia z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, głównie z autyzmem i Zespołem Aspergera, a także terapię i diagnozę integracji sensorycznej.

  • przedszkole terapeutyczne PROMITIS,

  • Centrum Terapii ASYSTA,

  • przedszkole integracyjne Ala Ma Kota

  • przedszkole integracyjne Zielony Latawiec

  • Centrum Medyczne Arnica

  • Terapeutyczny Punkt Przedszkolny Małe Kajtki

Kursy i szkolenia

Uczestniczyłam w następujących kursach i szkoleniach:

-Kurs Integracji Sensorycznej II stopnia, Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Integracji Sensorycznej

-Smyko-multisensoryka – zajęcia dla dzieci 0-3 oparte o teorię integracji sensorycznej

– Blisko, nie za blisko – praca terapeutyczna z dzieckiem w zakresie SI w duchu RB

– Autyzm w pigułce, Terapia dziecka z autyzmem, Diagnoza w kierunku autyzmu i Zespołu Aspergera, Dieta jako istotny element terapii autyzmu

-Terapia Ręki II stopnia

-Ruch Rozwijający Weroniki Sherborne II stopnia

– Wykorzystanie Metody Ruchu Rozwijającego w pracy z dzieckiem z autyzmem

-Techniki Wyciszające regulujące stan pobudzenia Dziecka

– Ocena diagnostyczna procesów integracji sensoryczno-motorycznej w ujęciu neurorozwojowym